akademia

kodowania

Zajęcia

Zajęcia stworzone są w oparciu o najnowsze i najpopularniejsze oprogramowanie wyznaczające standardy w świecie programowania, kodowania, nauki tworzenia gier i aplikacji. Zapewniamy całe zaplecze informatyczne, czyli komputery i oprogramowanie. Pracujemy w niewielkich grupach. Każdy uczeń ma do swojej dyspozycji komputer na którym pracuje od początku do końca. Zajęcia skierowane są do każdego kto ma trochę chęci żeby poznać tajniki programowania, tworzenia gier, lub chce odkryć nowe możliwości jakie daje komputer. Nie trzeba mieć żadnego przygotowania programistycznego, wszystkiego uczymy na zajęciach.
 

Zajęcia podzielone są na 3 grupy wiekowe. Najmłodsi już od 6 roku życia mogą rozpocząć przygodę z programowaniem i tworzeniem gier. Dla starszych proponujemy juz bardziej zaawansowane zajęcia które dadzą solidne podstawy do ewentualnej drogi zawodowej w przyszłości.

 

Grupa wiekowa 6-8 lat

Na tym etapie wprowadzamy dzieci w świat komputerów, programowania i kreatywnego tworzenia.
Formuła zajęć dostosowana jest do najmłodszej grupy wiekowej. Na zajęciach będą poruszamy różne zagadnienia, stawiamy wyzwania z którymi dzieci muszą sobie poradzić. Uczymy się programowania obiektowego za pomocą bloków. Rozwijamy umiejętności logicznego myślenia, kreatywności, postrzegania przestrzennego, pracy zespołowej i komunikacji w grupie.

1. Podstawy programowania wizualnego
poziom I

Zajęcia wprowadzają dzieci w podstawy programowania. Korzystając z dedykowanego programu "Kodu Game Lab", tworzą własną grę programując jej kolejne poziomy i obiekty. Uczą się zależności, budowy algorytmu, warunków. Korzystając ze specjalnego oprogramowania w zajęciach mogą brać udział również dzieci, które nie potrafią dobrze czytać. Program pokazuje wszystkie komendy w formie piktogramów. Doskonałe zajęcia żeby zrobić pierwszy krok w świat gier i programowania. Dzieci wkraczają w świat kodowania łącząc naukę z fantastyczną zabawą w tworzenie własnej gry. Po drodze podejmujemy wyzwania programistyczne, stawiamy czoła problemom próbując wspólnie je rozwiązać.

2. Programowania wizualne - kontynuacja
poziom II

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci który ukończyły roczny kurs podstawowy lub ukończyły 7 lat. Tym razem zwiększamy poziom trudności i poszerzamy zakres możliwości programistycznych ponad to co było na poziomie I.
Zajęcia prowadzone są nadal w oparciu o język programowania wizualnego, jednakże zagadnienia i wyzwania które stawiamy wymagają większego zaangażowania.
Poszerzamy zakres o tworzenie rozbudowanych scenariuszy gier, animacji, quizów.

Czas zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po 60 min przez cały rok szkolny.
Opłaty:
Cena 140zł / miesiąc (4 zajęcia)

zniżki
 

Grupa wiekowa 9-12 lat

1. Podstawy programowania wizualnego
poziom I

Przygodę z zaczynamy od programowania wozualnego. Dedykowane programy, które wprowadzą młodych adeptów w świat kodowania pokażą im czym jest programowanie i jak można je wykorzystać. Będziemy tworzyli gry, interaktywne historie, oraz animacje. Pokażemy jak stworzyć ciekawy program i jak wykorzystać go w prostych grach, czy prezentacjach multimedialnych. Programy uczą podstawowych zasad kodowania w prosty i zrozumiały sposób. Przybliżamy między innymi takie pojęcia jak program, warunek, algorytm czy pętla. Uczymy kreatywności, wyobrażenia przestrzennego, oraz logicznego myślenia.

2. Programowanie - Small Basic i Lua
poziom II

Kolejny etap nauki programowania skierowany jest do wszystkich którzy ukończyli nasz roczny kurs podstawowy, lub mieli do czynienia z programowaniem wizualnym (np Scratch). Roczny kurs zajęć wprowadza nas w tajniki programowania tekstowego. Poznamy podstawy Small Basic  i Lua.

Small Basic jest bardzo prosty i intuicyjny i ma na celu uczynienie programowania łatwo przyswajalnym dla początkujących. Charakteryzuje się prostym interfejsem i co najważniejsze posiada polską wersję językową, co na początkowym etapie nauki programowania bardzo się przydaje.
Po opanowaniu podstaw po kilku miesiącach przechodzimy do Lua.
Lua to skryptowy język programowania i pierwotnie miał służyć do rozszerzania różnych funkcjonalności. Z czasem jednak zaczął być używany jako samodzielny język. Prosta składnia pozwala powoli wkraczać w świat programowania w języku angielskim.

Całoroczny kurs daje solidne podstawy, by móc powoli wkraczać w języki ogólnego przeznaczenia.

3. Programowanie  - HTML5 / CSS, C++
poziom III

W trzecim roku nauki programowania poznamy kolejne dwa języki programowania.

HTML5 to język budowy stron internetowych, inaczej język znaczników. Pozwala opisać strukturę informacji zawartych w stronie.
Przy okazji nauki budowania stron internetowych poznamy również CSS, czyli kaskadowe arkusze stylów. CSS odpowiedzialny jest za nadanie wyglądu naszej stronie.
Na tej części kursu pokażemy w jaki sposób stworzyć własną stronę, na co zwrócić uwagę żeby była przyjazna i czytelna. Pokażemy czym jest head i jaki ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym językiem który poznamy na tym poziomie to C++.
C++ powstał jako obiektowe rozszerzenie języka C. Od lat należy do najpopularniejszych języków, a w 2003 roku zyskał miano języka roku. Nadal jest bardzo konkurencyjny jeżeli chodzi o wysokobudżetowe gry komputerowe, duże aplikacje, urządzenia przenośne czy programy serwerowe.
Poznanie C++ otwiera drogę do kolejnych bardziej zaawansowanych języków programowania.
Zajęcia przeznaczone dla osób które ukończyły poziom II, lub mają co najmniej 11 lat i podstawową wiedzę programistyczną.

Nowość
Programowanie minecraft

Nauka programowania w języku scratch lub python w świecie minecraft

Czas zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po 90 min przez cały rok szkolny.
Opłaty:


Poziom I
Cena 180zł / miesiąc (4 zajęcia)

 

Poziom II i III

Cena 200zł / miesiąc (4 zajęcia)

zniżki

Grupa wiekowa 13-16 lat

1. Programowanie Small Basic / Lua
poziom I

Ten poziom przeznaczony jest dla tych wszystkich którzy dopiero zaczynają przygodę z programowaniem. W ciągu roku szkolnego poznamy dwa języki, które wprowadzą młodych adeptów w świat kodowania.

Small Basic został stworzony po to by w prosty i przejrzysty sposób pomóc początkującym osobom wdrażać się w środowiska programistyczne. Prosty interfejs i składnia wspomagane przez pomoc kontekstową tworzą z niego doskonałe narzędzie na pierwszym etapie nauki. Co ważne na tym etapie pracujemy w środowisku polskojęzycznym, co ma jeszcze większy wpływ na zrozumienie podstaw programowania.

Po opanowaniu podstaw w środowisku Small Basic przechodzimy do kolejnego języka, jakim jest Lua.
Lua jest językiem programowania skryptowego i został stworzony do rozszerzania funkcjonalności różnych aplikacji. Coraz częściej jest wykorzystywany jako samodzielny język. Prosta i przejrzysta składnia w języku angielskim pozwala zgłębiać tajniki programowania i stanowi dobrą podstawę do wejścia w kolejne języki programowania.

2. Programowanie Python
poziom II

Python jest jednym z najbardziej popularnych języków. Jest on interpretowanym, obiektowym i wysokopoziomowym językiem, charakteryzującym się rozbudowanym pakietem bibliotek standardowych.

Jest jednym z języków programowania ogólnego przeznaczenia umożliwiającym tworzenie prostych programów jak i złożonych systemów operacyjnych. Kurs ten jest idealnym punktem startowym dla przyszłego programisty. Poprzez odpowiednio ułożony program w sposób jasny i klarowny wyjaśnia tajniki programowania, ucząc kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów natury programistycznej i logicznej. Tworzy podwaliny niezbędne do rozwoju przyszłego programisty stron, gier, czy aplikacji, zarówno komputerowych jak i mobilnych.

2. Tworzenie gier i aplikacji mobilnych

poziom III

Bazując na programie Unity 3D i korzystając z jego dużych możliwości będziemy tworzyli gry lub aplikacje mobilne. Wraz ze wzrostem ilości urządzeń obsługujących systemy operacji Android® i iOS® powstał nowy trend tworzenia aplikacji mobilnych. Na zajęciach pokażemy jak stworzyć dobrze zoptymalizowane aplikacje na obie platformy jak i również komputery z systemem Windows. Pokażemy jak zacząć tworzenie dobrej gry. Jakie elementy są niezbędne. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu scenariusza i elementów graficznych. Zajęcia to doskonała forma rozwinięcia znajomości programowania i grafiki komputerowej, oraz logicznego i kreatywnego myślenia.

Unity 3D to wspaniałe narzędzie do tworzenia zaawansowanych gier 2D i 3D. Kursanci wcielają się w rolę projektantów i programistów ich własnej gry komputerowej. Wszystko w oparciu o popularny silnik gry Unity 3D™ na którym to powstały takie gry jak Surgeon Simulator™, Bad Piggies™ czy Slender Game™. Poznajemy cały proces powstawania gry – od fazy planowania aż do finałowej wersji gry. Przy okazji uczymy się programowania w 3 językach - UnityScripts, Boo i C#.

Czas zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po 90 min przez cały rok szkolny.
Opłaty:
Cena 220zł / miesiąc (4 zajęcia)

zniżki
 
 

Zniżki:

Rodzeństwo -10% zniżki dla każdego z rodzeństwa.

Karta "Duża Rodzina" -10% zniżki na wszystkie zajęcia.

Uczestnik innych zajęć w Akademii Nauki i Rozwoju -10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia.

Zniżki nie łączą się ze sobą.

Opublikowane na stronach internetowych www.akademiazory.pl materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

Jesteśmy w Gliwicach

emt kids-min.png
© 2015-2020 Akademia Nauki i Rozwoju

centrum edukacji, korepetycje, matematyka, fizyka, chemia, biologia, język angielski, korepetycje z matematyki, korepetycje z fizykii, biologii, chemii, języka angielskiego, korepetycje, Żory, douczanie z matematyki, fizyki, historii, chemii, biologii, matematyka, fizyka, chemia, biologia, języka angielskiego, przygotowanie do matury, kursy maturalne, kursy komputerowe Żory, nauka programowania, kodowania, zajęcia komputerowe dla dzieci,  akademia kodowania, komputery Żory, kursy dla dorosłych, kursy komputerowe dla seniorów, robotyka, roboty Żory, robotyka dla dzieci, lego mindstorms, lego wedo. Nauka rysunku, rysunek, szkice, malowanie, rysowanie, komiksy, szkice, projekty, projektowanie, wydruki 3d, drukarka 3d, rysowanie postaci. Pokazy fizyczno-chemiczne, warsztaty z chemii, wyklady, eventy, urodziny. Żory, Pszczyna, Rybnik, Jastrzębie Zdrój, Suszec, Kryry, Pawłowice, Warszowice, Szeroka, Borynia, Świerklany, Szczejkowice. Zajęcia dla dzieci, zajęcia dla młodzieży, zajęcia dodatkowe.

  • Facebook Social Ikona
  • Instagram
  • YouTube Ikona społeczna